Firmaer der bruger QR koder til marketing, har ofte ikke sat sig ordentlig ind i hvordan de bruges bedst muligt. Der er flere ting der spiller ind, når brugen af en QR kode skal gøres let for modtageren: Placering af QR koden, indholdet af QR koden, hvor koden linker hen, og endelig det stof man ønsker at formidle til modtageren.
En anden ting der ofte ikke er taget højde for, er hvordan man måler effekten af brugen af QR koder, samt hvilke forventinger man har til effekten. Der er mange aktører på markedet i dag, der tilbyder at måle antal kliks på et link, enten for et link på en hjemmeside, eller et link i en QR koder. De mest kendte er Googles service på goo.gl og firmaet Bitly på bit.ly. Disse services bruges ved at lave et kort-link til den hjemmeside man ønsker at brugeren dirigeres ind på vh.a. QR koden, og derefter lave en QR kode med det korte link.
Gode råd - Sørg for:
Typiske faldgrupper:
Endelig er det ikke sværere end som så. Med ovenstående retningslinjer er du godt klædt på, til at gå igang med at bruge QR koder.
God fornøjelse.
Info | Om QR koder |
---|---|
Alle QR koder der genereres på siden, kan frit bruges til privat såvel som firmarelateret brug. QR code is trademarked by Denso Wave, inc. |
Kort om QR koder |
Gode råd |